23 July 2009

هذه الايام



السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

أحدثكم بعد أنقطاعة تدوينية كبيرة

حقيقة وحشتونى كثيرا

اعرف اننى مقصر لكل مدون فى أننى لا أدخا مدونته أو اعلق عليها
ولكن لا أعرف ، لقد أستوعبنى بشكل غريب الفيس بوك

حيف كنت أقضى عليه الساعات الطوال

المهم

الان نويت أن أرجع مرة أخرى إلى مدونتى ، ترجع صوت لقلبى ، صوت لافكارى

هذا البوست فيه خلاصة لما أفعله الان فى حياتى
صحيح انا الحمد بفضل الله و منته نجحت و أنا الان أنتقل الى السنة النهائية من كلية الهندسة قسم الحاسبات و النظم (قديم)

1- بزاكر سى شارب ، و شغال مع مهندس فى القاهرة فى مشروع (هابقا اقولكوا عليه بعدين)وبس
2- بدأنا أنا و زملائنا فى الدفعه مشروع التخرج و هو عبارة عن
Network Management System
و بزاكر دلوأنى لغة ال
Ruby!!!

3- ماسك فريق الكشافة فى نادى الصيد بدربهم

4- بحفظ قرآن و أنا الان خلصت الحمدلله جزء من البقرة
5- أعمال دعوية أخرى .....كتير


أنا إلى حد ما مبسوط فى الاجازة ، رغم بعض المنغصات المنزليه ، و بعض المعاصى التى تبعدنى عن الله سبحانه و تعالى ، و بعض الحنين إلى أشخاص أتمنى أن ألقاهم

لكن الحمدلله الوضع مستقر

أنا بقرأ هذه الايام كتاب العادة الثامنة من الفاعلية إلى العظمة ، للكاتب الرائع ستيفن كوفى

إن شاء الله أكلمكم عنه قريبا

بجد أنا سعيد انى رجعت أدون تانى

و إنشاء الله يكون فيه تواصل معاكم أخوانى المدونين بشكل أكبر الفترة القادمة

وبس

10 comments:

walaa rizk said...

عود أحمد ووفقكم الله منتظرين منك بوستس كتير زي زمان
حلو التمبلت الجديد

ghorBty said...

السلامـ عليكمـ

عودا حميدا .. وسعدت بفتح التعليقات .. فانني لم انسي التعليق الطويل العريض الذي اخذ مني وقت طويل في موضوع ساقية الصاوي واخرتها كانت التعليقات مغلقه :(

وفقك الله وسدد خطاك ويسر لك الخير كله

وفتح لك باب خير لا يسد .. وايانا وجميع المسلمين ..

اصحى يا نايم said...

حمدلله على السلامة يا ريس

بنت الأسلام said...

عودا احمدا .ما شاء الله مخطط رائع للاجازة جعلة الله فى ميزان حسناتك
تحياتى

Anas Alaa said...

أخيرا يا هندسة
منتظر الجديد

مصطفى محمود said...

عودا حميدا يا هندسة :)
سهل الله لك أمورك , وأنار دربك

أحمد زاهر said...

حمدالله على سلامتك يا سيدى
ويارب يفكلك كل حاجه منغصه عليك

بس ياريت تسأل على الناس اللى مش بتشوفهم ولا بيشوفوك من زمن

أختكم فى الله said...

الف حمد الله عالسلامة

منتظرين جديدك دايما

Anonymous said...

wait anew posts

سجود said...

كل عام وانتم الي الله اقرب وعلي طاعته ادوم